2016-08-21

Lietuva - Lenkija - Slovakija - Lenkija - Lietuva. Pirma ir antra diena

Visai neseniai grįžau iš šešių dienos kelionės po Lenkiją ir Slovakiją. Kaip ir žadėjau pirmame įraše apie šią savo išvyką, dalinuosi įspūdžiais bei patyrimais su jumis, mano mielosios.

PIRMA DIENA

Ryte atsikėlėme penktą valandą, kad šeštą jau pajudėt iš Lietuvos. Susiruošėme anksti, tad Krokuvoje jau buvome 18tą valandą (Lietuvos laiku 19). Iš viso važiavome tryliką valandų. Per jas pamatėme daug visokių dalykų. Pvz ar žinojote, kad Lenkijoje daržoves augina prie pat greitkelių? Matėme didmiestyje prie greitkelio augančius kopūstus. Tarp jų ir važiuojamosios kelio dalies buvo daugiausia metras. Įdomus faktas, nežinau kodėl, bet mane nustebino. Taipogi kelyje matėme daug partrenktų gyvūnų - pradedant dvejomis lapėmis ir vilku, baigiant bebru ir katėmis. Šis dalykas nuliūdino, net labai. bet lekiant 120km/h greičiu sunku pastebėti mažą gyvūnėlį, išbėgusį į kelią, todėl suprantu ką tai reiškia.
Visos kelionės metu arba miegojau, arba žiopsojau pro langą ir grožėjausi vaizdais, arba susirašinėjau su vaikinu. Taip, aš nepagailėjau dvidešimt aštuonių eurų, kad šešias dienas su juo susirašinėti ir galėti vietoje atsiųsti nuotraukas, hehe. Visiems keliaujantiems siūlau pasiplanuoti kokius interneto planus norit užsisakinėti ir žiūrėti ar nekertat sienų jų galiojimo metu, nes tada planas anuliuojasi. Taip pat pasiskaičiuokit ar išnaudosit tiek megabaitų, nes aš daugiau nei pusę visko tiesiog praradau nespėjusi išnaršyti. O Lietuvoje dar baiminausi, kad jų nepakaks...
Kadangi atvykome į Krokuvą 18 valandą šios laiko juostos metu, likusį laiką išnaudojome pasistatydami palapinę kempinge bei apžiūrėdami jo teritoriją - susiradome tualetus, kriaukles, elektros dėžutes. Neradom tik dušų, bet tuo metu jie nerūpėjo. Taipogi po kelionės su šeima vieningai nusprendėme, kad norim karšto maisto, tad kelioninio dujų balionėlio pagalba išsivirėm vakarienę bei pavalgę neatsispyrėm pagundai išeiti pažiūrėti kaip atrodo ta visų išgirta naktinė Krokuva. Plačiau apie ją papasakosiu kitame įraše, nes įspūdžiai tie patys, tik tą dieną jų buvo daugiau.

ANTRA DIENA

Ryte visi prabudome vienu metu ir neįtikėtinai anksti - šeštą ryto. Susiruošėme, pavalgėme, susidėjom daiktus į automobilį arba palapinę bei išvažiavome į Aušvico koncentracijos stovyklą. Atvykome į ją apie devintą - dešimtą, tačiau eilės prie bilietų kasų buvo kilometrinės. Nejuokauju. O dar kvailesnis dalykas tas, kad yra dvi kasos - mokama ir nemokama. Mokama dirba visada, bet aptarnauja tik iš anksto užsiregistravusias grupes su gidais, o nemokama dirba tik nuo 15h ir įleidžia tik pavienius žmones. Kadangi tam, kad patekti į koncentracijos stovyką mums reiktų 5 valandas prastovėti laukiant kasos atidarymo ir dar tiek pat, kad gauti bilietus, nuėjome į autobusą, kuris veža į Birkenau stovyklą - Aušvico brolį, tik dar žiauresnį. Kitaip ši stovykla dar vadinama "Mirties stovykla", nes joje mirė beveik visi ten įkalinti žydai. Tiesa, pačiojoje teritorijoje nebuvo tiek visko kiek Aušvice, tačiau pagrindinius dalykus pamatėme ir supratome. Tai nepaveikė taip labai kaip tikėjausi, bet pagrindiniai eksponatai yra Aušvice. Jame net likę keli šimtai kilogramų darbams paruoštų žydų plaukų ir viskas yra rodoma lankytojams. O mano aplankytoje stovykloje likę tik pastatai ir jų griuvėsiai.
Aplankę stovyklą užsukome į "Energy Landia" atrakcionų bei "Dino" dinozaurų parkus. Juose buvo turbūt pusė Lenkijos, nes automobilių stovėjimo aikštelių plotai matuojami hektarais. Ir jie užpildyti. Kadangi mūsų vakare laukė Velyčkos druskų kasyklos, o ir šiaip nenorėjome prarasti dienos, nusipirkome ledų ir grįžome į kempingą papietaut.
Apie penktą pajudėjome link Velyčkos druskų kasyklos. Kasykloje vyko ekskursija, kurios metu gidas aprodė kasyklas, joje esančius dirbinius (daugiausia skulptūras skirtas svarbiems žmonėms paminėti, parodė žmonių darbo kasyklose ypatumus ir, į pagalbą pasitelkęs modelius-robotus, parodė skirtumą tarp dabartinio ir praeityje vykusio darbo. Jei atvirai, tai manęs ši ekskursija nesužavėjo, nes ji vyko lenkų kalba (o aš moku tik kelis šios kalbos žodžius) bei truko tris valandas. Viskas prailgo ir gidas pasakojo daug sausos informacijos, kuri nei kiek nesužavėjo. Pvz priėjus skulptūrą gidas pasakojo ne apie jos gaminimą iš druskų ir panašiai, o apie žmogaus, kurio garbei ji pastatyta, gyvenimą. Nesupratau šito, nes jis nei kiek ne į temą. Vienintelis man patikęs dalykas buvo pro sienas besiveržianti druska.

kokios kelionės jums yra labiau prie širdies - galimybė voliotis smėlyje po saule ošiant jūros bangoms ar galimybė patirti, pamatyti, išbandyti?

14 komentarų:

1. Atrodo tikrai smagiai leidai laiką! Į Velyčkos kasyklas jau seniai norim su šeima nuvykti, bet arba ji uždaryta, arba neturim galimybės keliauti pro Lenkiją.
    O šiaip, aišku, jog prie širdies antrasis variantas. Bambą išversti ir Vilniuj balkone (kai šilta) galima, o kai jau moki didesnius pinigus - norisi kažko, kas turėtų ir didesnę išliekamąją vertę. :)

1. Taip, begalo smagiai, atmetus kelis (pagrinde vieną) dalyką, nedavusį ramybės. Apie jį plačiau kituose įrašuose ;-)
      Nuvykit, nieko neprarasit, daug kam jose labai patinka. Gal ir man patiktų taip labai, jei suprasčiau apie ką kalba eina
      Visom keturiom pritariu!

2. Apie druskų kasyklas tai pasakojimai ir man nepadarė įspūdžio, nes kalbėjo rusų kalba, kur iš 10 sakinių suprantu daugiausiai 3 žodžius... Bet šiaip patiko man ten gal dėl to, kad buvom naktį. Ir kažkodėl sužavėjo tai, kad ankščiau ten plaukiojo laivelis, bet po to ten 5, berods, turistų paskendimo, uždarytas. Atsimenu, dar paklausiau, kodėl jie paskendo, juk druskingas vanduo realiai tai kelia žmogų į viršų. Bet man atsakė, kad jie ne tai, kad paskendo, bet užduso nuo milžiniško druskingumo... Žodžiu, kažkodėl man tai patiko.
    Labai laukiu įrašo apie kitas dienas!

1. Kitame įraše papasakosiu panašią istoriją, tik apie kitą objektą ;-)
      Dėkui!

3. Pasisekė Tau! Aš pati esu buvusi tiek Lenkijoje, tiek Slovakijoje (pastarojoje du kartus), tačiau buvau ten pagrinde slidinėti. Slovakijoj esu dar buvusi kažkokioj irgi ar kasykloj ar požemy ar kas ten per velnias... Nepamenu xD. Taip pat Slovakijoje esu du kartus buvusi baseine.

1. Vistiek smagu, net ir slidinėti. Labai noriu išbandyti šį sportą, tai net yra įtraukta į mano "2016 to do list"

4. Esu buvusi ir Aušvice ir druskų kasykloje. Mūsų važiavo didelė 50 žmonių grupė ir turėjom savo gidę kuri puikiai mokėjo lenkų ir rusų kalbas. Dėl šios priežasties Aušvice mums teko palaukti gal kokį pusvalandį,nes atvažiavom ten biški ankščiau nei suplanuota. Ir eilės ten tikrai milžiniškos,na bet man neteko laukt:Ddd Mačiau tuos plaukus savo akimis ir galiu pasakyt kad ten buvo belekaip šiurpu. Visa tos vietos aplinka tokia bloga. Žinoma buvo idomu pamatyti viska,bet daugiau ten negrįžčiau:)) o drusku kasyklos priešingai nei tau,man jos paliko belekaip gera įspūdį,gidė viską vertė į lt kalba todel ekskursija ten neprailgo:)) lauksiu daugiau itašu,beproto idomu skaityti!:))

1. Aušvice įdomu, tikrai, tikiu tuo. Nooooriu ir aš:-D
      Ir taip, jei viską verstų būtų tobula.
      Jau yra! :-)

5. As neistverciau keliones 13 valandu :< Bet del atrakcionu ir Dino parku pasiryzciau :) Man patinka aukso viduriukas - ir pasivolioti, ir pakeliauti. Esu buvusi tik tik Turkijoje, Kretoje ir kaimyninese salyse. Tikrai noreciau pakeliauti toliau :)

1. Lygiai taip pat galvojau. Bet grožėjaus vaizdais, miegojau, susirašinėjau ir laikas prabėgo tikrai greitai.
      KRETA <3 Aaa svajonė.

2. Jooo, Kretoj grazuuuuuu. Nors buvau maza, bet atsimenu kelione vakare autobusiuku i kalno virsune. Vaziavome prie skardzio krasto, matesi visas miestas <3

6. Buvau tiek aušvice, tiek birkenau. Mane tai taip sukrėtė, kad net dabar šiurpas nukrato prisiminus tas patalpas ir plaukų krūvas... Mane važiuojant į Lenkiją taip iškankino ta 13h kelionė. Buvo sunku užmigti, o ir vaizdas pro langą jau buvo nusibodęs. Gerai, kad važiavau su savo geriausia drauge ir su ja linksmai plepėjome, juokėmės visą kelią 😂😃

7. Puiki tavo kelionė, buvau ir aš Aušvice, oi oi, dar kartu ir žydai buvo, tai ašarų buvo..... nemoku apsakyti visų žmonių neliko abejingų

PRENUMERATORIAI

ČIA GALI SKAITYTI APIE:

LANKOMUMAS

DAUGIAU INFORMACIJOS PASPAUDUS ANT NUOTRAUKOS!